Adlerweg, El Camí de l’Àguila al Tirol

La bellesa dels Alps austríacs a l'abast de tothom

• On

De Kufstein a St. Anton passant per Innsbruck

• Durada

1 ó 2 setmanes

• Preu

una setmana: 990€ dues setmanes: 1890€

Itinerari i programa de la primera setmana

DIA 1, DISSABTE 5 DE JULIOL: BENVINGUTS A KUFSTEIN

A partir de les 16,00 hores, recepció de viatjers a Kufstein.

19,30, sopar, briefing i presentació de la ruta.

DIA 2, DIUMENGE 6 DE JULIOL: DE LANGKAMPFEN A BUCHACKERALM

Trasllat a l’inici de la ruta (2 kms) a Langkampfen. Des del casc urbà d’aquest típic poble tirolès emprenem un fort ascens pel bosc fins al refugi Höhlenstein (menjars i begudes), després se segueix per una espectacular sendera per la
línia de la cresta, des d’on gaudirem d’àmplies vistes sobre el baix Inntal (Vall d’Inn). Coronarem el cim de Köglhörndl (1645 m) i Hundsalmjoch (1631 m) i baixarem al refugi de Buchackerhaus.

Horari: 5h30. Distància: 11 km. Ascens: 1.050 m. Descens: 70 m.

Dificultat:Mitjana

DÍA 3, DILLUNS 7 DE JULIOL: DE BUCHACKERALM A STEINBERG AM ROFAN

Etapa llarga però sense grans desnivells, tota ella es desenvolupa per la zona baixa de la muntanya i el fons de la vall, caminant per còmodes pistes. Des de Buchackerhaus descendim per una còmoda pista que discorre per la riba del rierol Hasa fins al fons de la vall d’Ellbach, per on seguirem baixant fins a Kaiserhaus (menjars i begudes). Encara cal seguir una mica més vall avall per Brandenberger Ache fins a arribar a la confluència amb la vall que ve d’Steinberg am Rofan,
l’objectiu d’avui.

Horari: 6h30. Distància: 25 km. Ascens: 350 m. Descens: 750 m. Dificultat:
Baixa

DIA 4, DIMARTS 8 DE JULIOL: DE STEINBERG AM ROFAN A MAURACH

Dura etapa de mitjana i alta muntanya, amb forts desnivells i grandiosos paisatges. Es parteix d’Steinberg am Rofan (1000 m), lloc de pernocta. La primera part és còmoda: discorre per una petita carretera que baixa i creua la llera del Brandenberger Ache (900 m), passa per diverses granges i es converteix en pista forestal i després en sendera per introduir-se a l’encaixonada vall d’Schauertal i ascendir fins al llac de Zireiner (1800), al peu de la gran mola calcària de Rofanspitz. Encara cal ascendir més fins al coll de Sagzahn (2180 m), a partir d’on comença un continu descens entre prats de muntanya, marmotes i daines, sortejant petits llacs i arribant a Erfurter Hütte (1831 m).
En funció de la disponibilitat, es pernocta aquí o es descendeix en telefèric a la vall, a Maurach (970 m).

Horari: 7h00. Distància: 16,8 km. Ascens: 1.570 m. Descens: 750 m.

Dificultat: Alta

DIA 5, DIMECRES 9 DE JULIOL: DE MAURACH A BINSALM

De Maurach (970) cal dirigir-se per carretera a la propera localitat de Pertisau i després endinsar-se a la vall de Falzthurnthal ascendint suaument fins a Gramaialm (1260, refugi i restaurant, arriba una carretera). A partir d’aquest punt la sendera ascendeix sense treva fins al refugi de Lamsenjochhütte (1953), que queda una mica desviat del camí principal. Nosaltres seguirem vall avall fins a les cabanyes de Binsalm (1500 m), el nostre lloc de pernocta.

Horari: 6h00. Distància: 20,5 km. Ascens: 1.050 m. Descens: 600 m.

Dificultat: Mitjana

DIA 6, DIJOUS 10 DE JULIOL: DE BINSALM A KARWENDELHAUS

Etapa de grans paisatges alpins i encantadors refugis tirolesos de muntanya. Des de Binsalm (1500 m) es descendeix al fons de la vall (cabanyes d’Engalm, 1227 m) per pujar al vessant oposat, es creua el coll Hohljoch (1794 m) i pel vessant Nord de Laliderer Spitze, una impressionant muntanya de 2588 m d’alçària, s’assoleix el refugi de Falkenhütte (1848 m). Després es baixa al fons de la vall de Johannistal (1400 m) per emprendre l’última pujada del dia fins al refugi de Karwendelhaus (1771 m).

Horari: 6h00. Distància: 17 km. Ascens: 1500 m. Descens: 1250 m.

Dificultat: Mitjana

DIA 7, DIVENDRES 11 DE JULIOL: DE KARWENDELHAUS A HALLERANGERHAUS

Una altra etapa de muntanya amb grans desnivells. Des de Karwendelhaus (1771 m) la sendera s’endinsa a la inhòspita vall d’Schlauchkar, ràpidament deixa enrere les últimes pastures i serpenteja per una immensa glera de pedres i cants rodats que ens porta fins al coll Schlauchkarsattel (2640 m) al peu del Birkkarspitze, el cim més alt de la zona amb 2749 m. Al mateix coll, hi ha un petit refugi sense guarda més adequat per a aixoplugar-se en cas de mal temps que per a dormir. Cal assenyalar que en funció de la innivació de cada any, les geleres són persistents en aquesta zona del recorregut.

L’Adlerweg continua a l’altre costat de la collada i descendeix ràpidament cap a les zones de pastures i el fons de la vall, tot arribant al refugi de Kastenalm (1220 m). Encara queda remuntar la idíl·lica vall de Lafatscher Bach fins al refugi de Hallerangerhaus (1768 m).

Horari: 8h00. Distància: 13 km. Ascens: 1550 m. Descens: 1550 m.

Dificultat: Alta

DIA 8, DISSABTE 12 DE JULIOL: DE HALLERANGERHAUS A INNSBRUCK

Etapa de característiques similars a l’anterior però més suau quant a exigència física. L’Adlerweg surt del refugi Hallerangerhaus (1768 m) i, a poc, va guanyant altura cap al coll de Lafatscherjoch (2081 m). Un cop creuat el coll, L’Adlerweg, en comptes de descendir a la vall d’Isstal, ens duu, a través d’un mig vessant, a la recerca del següent pas: la collada d’Stempeljoch (2215 m), i descendeix a la vall següent fins al refugi de Pfeishütte (1922 m). Una altra pujada més i un altre coll més: el de Mandischarte (2314 m). Havent voltat el cim Mannispitze, la sendera, coneguda com Goetheweg, passa a la vessant sud, deixa Innsbruck als nostres peus i arriba a l’estació del telefèric Hafelekarbahn (1966 m).

Horari: 5h30. Distància: 12 km. Ascens: 1050 m. Descens: 550 m.

Dificultat: Alta

Arribada a Innsbruck, recepció dels viatgers que realitzen el programa de la segona setmana.

Sopar i allotjament.

DIA 9, DIUMENGE 13 DE JULIOL: INNSBRUCK

Després del desdejuni, fi del programa dels viatgers de la primera setmana.

Itinerari i programa de la segona setmana

DIA 8, DISSABTE12 DE JULIOL: BENVINGUTS A INNSBRUCK

Arribada a Innsbruck,  recepció de viatjers que realitzen el programa de la segona setmana.

Sopar i allotjament.

DIA 9, DIUMENGE 13 DE JULIOL: D’INNSBRUCK A LEUTASCH

Etapa llarga i dura, l’últim tram entre Gießenbach i Leutasch pot neutralitzar-se amb la finalitat de reduir l’etapa a 6 km i 300 m de desnivell.

A Innsbruck agafarem el tren que ens durà a l’estació de Hochzirl (850), prop d’un sanatori, tot evitant la zona més urbana del recorregut. Ascendirem per la vall de Solstein (hi ha un refugi amb guarda a 1806 m d’altitud) fins a creuar el coll d’Erlspitze (2216 m). Després, descendirem travessant tota la vall d’Erpzirlertal fins a Gießenbach (1010). Per arribar a Leutasch, encara caldrà ascendir per la vall de Sattelwald, creuar una collada a 1495 m i descendir fins al final d’etapa (1094).

Horari: 8h15. Distància: 23 km. Ascens: 1.700 m. Descens 1.500 m Dificultat: Mitjana

DÍA 10, DILLUNS 14 DE JULIOL: DE LEUTASCH A EHRWALD

Etapa de baixa muntanya que discorre per prats i boscos molt a prop de la frontera amb Alemanya, la qual queda una mica al Nord. Des de Leutasch (1094) prenem la idíl·lica vall alpina de Gaistal, esquitxada de granges i cases de pastors, i ascendim suaument fins al llac d’Igelsee i el proper coll d’Ehrwalder Alm (1580), al peu de les pistes d’esquí. Un descens continu ens porta fins al típic poble tirolès d’Aherwald.

Horari: 7h00. Distància: 25 km. Ascens: 600 m. Descens: 700 m. Dificultat: Baixa

DIA 11, DIMARTS 15 DE JULIOL: D’EHRWALD A ANHALTER HÜTTE

Llarga però preciosa etapa de muntanya. Sortim d’Ehrwald i ens dirigim a la propera localitat de Lermoos, on agafarem el telefèric que ens evitarà una tediosa pujada per les pistes d’esquí i ens deixarà a l’estació terminal a 1705 metres d’alçària. La sendera descendeix suaument cap al Fernpass (126), un port de muntanya per on passa la carretera. Seguim caminant durant una estona, descendim tot evitant les corbes de la carretera que s’hi troba a tocar, i ens internem a la boscosa vall de Tegestal. Un cop allà, ens espera un suau ascens fins al coll d’Schweinstainjoch (1564), on hi descendirem per l’altre vessant i, una mica més endavant, reprendrem l’última pujada del dia. El bosc cada vegada és més espars i, finalment, els arbres hi desapareixen, a la vegada que el pendent és cada cop més acusat. Arribarem fins al coll de Hinterberjoch (2.202), ja molt a prop del final d’etapa: el refugi d’Anhalter (2040), les tiroleses dimensions del qual sorprenen al muntanyenc acostumat a la parquedat pirinenca.

Horari: 7h45. Distància: 24 km. Ascens: 1.550 m. Descens: 1.050 m. Dificultat: Mitjana.

DIA 12, DIMECRES 16 DE JULIOL: D’HANHALTER A HÄSELGEHR

Amb l’objectiu de compensar la caminada de la vigília, la travessa d’avui és més relaxada. El remor del reguerol Plötzigbach ens acompanya en el descens per la vall fins a arribar a la localitat de Bschlabs. Seguint cap a l’Oest, s’hi arriba a la vall principal, el Lechtal, que remuntem fins a arribar a Häselgehr.

Horari: 6h30. Distància: 23 km. Ascens: 200 m. Descens: 1.200 m. Dificultat: Baixa

DIA 13, DIJOUS 17 DE JULIOL: DE HÄSELGEHR A STEEG

Última etapa de baixa muntanya que recorre el fons de la vall de Lechtal i discorre per precioses localitats com Elbigenalp, Bach i Holzgau per acabar a Steeg.

Horari: 8h00. Distància: 24 km. Ascens: 250 m. Descens: 200 m. Dificultat: Baixa

DIA 14, DIVENDRES 18 DE JULIOL: DE STEEG A STUTTGARTER HÜTTE

Havent seguit durant uns pocs quilòmetres la vall de Lechtal, ens desviem a l’esquerra i comencem un continu ascens pel Krabachtal, on hi abunden les marmotes i els edelweiss. Caminarem per una pista que dóna accés a les cabanyes alpines fins que aquesta s’acaba i continua la sendera. L’ascens, ja en zona de pastures, fa un pendent cada volta més pronunciat fins a arribar al coll on se situa el refugi d’Stuttgarter Hütte (2300).

Horari: 5h00. Distància: 14 km. Ascens: 1.200 m. Descens: 0 m. Dificultat: Mitjana

DIA 15, DISSABTE 19 DE JULIOL: DE STUTTGARTER  A SANKT ANTON

Travessa de muntanya que acaba a la famosa estació d’esquí de Sankt Anton. Sortim de Stuttgarter Hütte i, per l’Oest, voregem els cims de Rogspitze i Valluga per un sender que puja i baixa constantment fins que emprèn l’ascensió al coll de Trittscharte (2451), al qual arribarem després de travessar una glacera. Després, es descendeix fins al refugi d’Ulmer Hütte (2272). A partir d’aquí, queda un perllongat descens fins que arribem a Sankt Anton am Arlberg (1280), fi de l’etapa i de la nostra ruta.

Horari: 6h00. Distància: 11 km. Ascens: 550 m. Descens: 1.700 m. Dificultat: Alta

DIA 16, DIUMENGE 20 DE JULIOL: SANKT ANTON

Després del desdejuni ens acomiadarem i tornarem a casa.

Què has de portar a la motxilla que t’enduràs d’excursió?

• Una motxilla menuda.
  • Un paraigües plegable i lleuger.
  • Una gorra amb visera.
  • Uns pantalons curts i uns pantalons llargs (un els portes posats, els altres a la motxilla).
  • Ulleres de sol.
  • Crema protectora.
  • Cantimplora.
  • Un folro polar.
  • Un anorac o impermeable.
  • Tiretes per si se’t fan ferides als peus.
  • Bastons telescòpics per caminar (molt recomanat).
  • Telèfon mòbil.
  • La documentació.

I a la maleta que apareixerà per art de màgia tots els dies a la teva habitació

• Roba interior de recanvi.
  • Mitjons específics per caminar, com a mínim tres parells.
  • 2 pantalons curts (uns els portaràs posats o a la motxilla de diari).
  • 2 pantalons llargs (uns els portaràs posats o a la motxilla de diari).
  • Objectes d'higiene personal.
  • Roba de carrer i per a estar-te a casa o a l'hotel.
  • Calçat còmode, per a estar-te a l'hotel, sortir una mica al carrer o anar a sopar.
  • Pijama o el que facis servir per a dormir.
  • Vestit de bany i tovallola de platja

Una mica més?

• Emporta’t botes específiques per a caminar. Si no hi tens experiència, vés a un comerç especialitzat i deixa't assessorar. No estrenis les botes el primer dia de ruta, utilitza-les abans tant com puguis. Acostuma-les a tu. Acostuma't a elles.

• No carreguis amb coses innecessàries i “persidecasos”, al llarg del camí podràs comprar allò que hagis oblidat i que et sigui necessari.

• A finals de tardor, hivern i començament de primavera has d’endur-te roba d'abric suficient (capell de llana, roba interior tèrmica, guants,…)

Ens allotjarem en hotels i gasthofs quan ens estiguem a la vall, i en refugis o albergs quan pernoctem a la muntanya. En realitat, és la travessa, l'etapa, qui mana en aquest sentit i ens duu a un lloc on, de vegades, no hi podem triar l'allotjament. Hem analitzat les diferents opcions dels llocs on hi ha oferta suficient i hem triat la que més s'ajusta a la nostra filosofia i compromís amb el territori, a banda d'oferir una bona relació entre qualitat i preu.

Una setmana: 990 euros

Dues setmanes: 1.890 euros

Suplement habitació individual: 295 euros/setmana

Què inclou el preu?

Allotjament segons allò especificat.

Pensió completa (desdejuni, pícnic i sopar).

Documentació i walk-book de la ruta.

Assistència de guia hispanoparlant.

Vehicle de suport.

Transport d'equipatges (*).

Quins serveis no inclouen els nostres preus?

Vols o viatge fins a Àustria (**).

Begudes alcohòliques.

Assegurança  d'assistència al viatge (opcional).

(*) Excepte en les etapes en les quals es pernocta en refugis de muntanya.

(**) Disposem de sis places a la furgoneta per al trajecte d'anada i d’altres sis per al de tornada. Sortida de Donostia el divendres 4 de juliol a les 23,59. Retorn a Donostia el diumenge 20 de juliol amb arribada cap a les 22,00 hores.